Na co należy zwrócić uwagę przy kampaniach crowdfundingowych?

Na co należy zwrócić uwagę przy kampaniach crowdfundingowych?

Crowdfunding coraz częściej pozwala realizować pomysły czy inwestycje, które bez wsparcia rozproszonej grupy Inwestorów nie mogłyby zostać zrealizowane. Jest to doskonała alternatywa dla tradycyjnych form pozyskiwania funduszy – w banku bądź od jednego dużego Inwestora. O wiele łatwiej jest pozyskać potrzebne środki od rozproszonej grupy małych Inwestorów. Warto się zatem zastanowić, co sprawia, że dana kampania crowdfundingowa odnosi sukces. 

Realizacja kampanii crowdfundingowej odbywa się za pomocą portali internetowych. Aby była skuteczna powinny zostać zachowane pewne etapy:

  1. Kluczowy jest etap decyzji o inwestycji i ustalenie kapitału potrzebnego do jej realizacji. Ważne, aby cel który zakładamy był realny do osiągnięcia. Zbyt wysoki może spowodować, że kampania się nie powiedzie. Należy się zastanowić co potencjalni Inwestorzy zyskają z wsparcia naszego pomysłu – czy będzie to crowdfunding dłużny, udziałowy, oparty na nagrodach czy dotacyjny. Czas jaki chcemy wyznaczyć na zebranie funduszy nie powinien być ani zbyt długi, by wzbudzić w Inwestorach poczucie pilności, dzięki czemu środki będą zbierane szybciej, ani zbyt krótki, aby realizacja celu była możliwa.
  1. Bardzo ważny jest wybór platformy na której będziemy zbierać środki, powinna być to sprawdzona platforma. Warto wziąć pod uwagę czy kampania ma być prowadzona na zasadzie “bierzesz ile zbierzesz” czy też “wszystko albo nic”. Portale z góry narzucają formę w której kampanie są prowadzone. Dobrze byłoby, aby platforma realizowała już wcześniej kampanię w podobnym zakresie tematycznym. Należy zwrócić również uwagę na marketing jaki platforma crowdfundigowa oferuje ze swojej strony. 
  1. W realizacji kampanii należy także dopełnić formalności prawnych. Wiele z platform crowdfundingowych pomaga w tym zakresie. Dobrze więc zdać się na profesjonalną obsługę. 
  1. Przed startem kampanii warto zebrać wokół pomysłu społeczność, która wesprze nas w trakcie realizacji. Dobrym pomysłem jest prowadzenie wcześniej fanpagu na platformach społecznościowych, konta na LinkedIn czy bloga. Ważne, aby przed startem zebrać osoby potencjalnie zainteresowane naszym pomysłem i skłonne go wesprzeć. Jeśli to możliwe, warto zebrać adresy e-mail aby po starcie kampanii raportować postępy.
  1. Aby kampania crowdfundingowa mogła odnieść sukces istotny jest odpowiednio skonstruowany marketing i aktywna promocja naszych działań. Warto opowiedzieć Inwestorom coś o sobie, wskazać swoje unikalne umiejętności, wcześniejsze projekty, jeśli już udało Ci się jakieś zrealizować. Opowiedz coś o swoim doświadczeniu, posiadanych kompetencjach, pokaż co skłoniło Cię do rozpoczęcia inwestycji. Przekonaj swoich potencjalnych Inwestorów dlaczego warto zainwestować w Twój pomysł, wskaż na co dokładnie przeznaczysz zebrany kapitał. W trakcie trwania kampanii crowdfundingowej na bieżąco wskazuj postępy, prowadź livechat z osobami zainteresowanymi Twoim pomysłem, aktywnie odpowiadaj na zadawane przez nich pytania. Dobrze prowadzona kampania powinna być profesjonalnie relacjonowana – pomyśl nad prezentacjami graficznymi, wykresami, prognozami, planami sprzedażowymi. Plan działań marketingowych powinien być z góry ustalony.
  1. Ostatnim, najprzyjemniejszym etapem jest zakończenie zbiórki i realizacja projektu. Na tym etapie należy wywiązać się ze zobowiązań wobec Inwestorów – nagrody, wypłata zainwestowanego kapitału wraz z odsetkami. 

Masz pomysł, ale potrzebujesz środków na jego realizację? Skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *